Проект «Ілюстрація»
Міжпредметний спільний проект може бути присвячений темі, яка має відношення як до літератури, так і до образотворчого мистецтва. Ось приклад такої роботи – проект «Ілюстрація».
Навчальна мета проекту: навчати глибокому розумінню поетичного або прозового твору, характеру літературного героя, аналізу літературного твору, вмінню знаходити інформацію в різних джерелах, дізнатися про ілюстрацію, як про різновид образотворчого мистецтва, про відомих ілюстраторів літературних творів, про роль ілюстрації в книзі, навчити фіксувати враження від прочитаного у вигляді малюнка, словесного малюнка.
Розвивальна мета проекту: розвиток зв’язного мовлення, логічного мислення, образного мислення, творчої уяви, навичок спілкування, роботі в команді, навичок роботи з фотоапаратом, комп’ютером, сканером, принтером, пензлем, фарбами.
Виховна мета: виховання естетичного смаку, вміння поводитися під час публічного виступу, інтересу до нових знань.
Завдання проекту:
-
Дізнатися про ілюстрацію та її роль в художньому творі.
-
Виконати і захистити свої творчі роботи (усний виступ).
-
Оцінити роботи інших і дати оцінку власним.
-
Оформити свої виступи у вигляді друкованого поетичного або прозового ілюстрованого тексту, на основі якого створити альманах творчих робіт.
-
Презентувати альманах.
План роботи над проектом
-
Виявлення під час уроків імовірних учасників проекту (уроки світової літератури і образотворчого мистецтва) і пропозиція щодо участі в ньому (учитель).
-
Формування складу учасників проекту (його учасниками можуть бути учні різних класів, а результатом проекту спільний проектний продукт – стенд, наприклад), повідомлення напрямків роботи, очікуваних результатів роботи, інформація про очікуваний вихідний продукт проекту (учитель).
-
Розподіл на групи по відношенню до напрямів роботи (учні). Вибір тем в середині групи для виконання індивідуальних проектів.
-
Планування діяльності кожним членом команди.
-
Самостійна робота учнів.
-
Презентація, захист і обговорення творчих робіт під час уроків. Роботи збираються в проектній теці.
-
Загальний збір учасників проекту з метою ознайомлення з проектною текою і виборів команди, яка буде працювати над створенням збірки.
-
Розподіл обов’язків серед членів обраної групи (редактор, художник, відповідальні за комп’ютерний набір, верстку тощо).
-
Презентація проекту.
Зрозуміло, ланкою, яка пов’язуватиме учасників проекту, координаторами їх дій повинні стати учителі світової літератури і образотворчого мистецтва.
Напрями роботи
-
Ілюстрація до твору, що вивчається, з власним коментарем.
-
Ілюстрація до власного твору.
-
Ілюстрація до творів юних поетів.
-
Фотоілюстрація до власного твору або твору учасника проекту з власним коментарем.
Під час роботи над проектом діти знайомляться з мистецтвознавчою та літературознавчою літературою, енциклопедичними виданнями, Інтернет-ресурсами. Юні поети пишуть вірші і ілюструють їх власними малюнками або надають можливість зробити це своїм друзям – юним художникам. Фотографи роблять фотоілюстрації. За допомогою комп’ютера роботи друкуються і ілюструються. Презентації індивідуальних проектів можна проводити на уроці (Напрям – «Ілюстрація до твору, що вивчається» - на уроці літератури). Презентації малюнків з коментарями – на уроках розвитку мовлення – «Захист власних проектів». Потім група, обрана для виготовлення альманаху, всі роботи об’єднуює в збірку. Над художнім оформленням працюють діти, у яких рівень володіння комп’ютером та креативні здібності достатньо високі. Саме їх заздалегідь обирають на загальних зборах.
|