Неділя, 19.05.2024, 13:39
Вітаю Вас Гість | RSS

Косогова Олена Олександрівна

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Для вчителів

Урок повторення та узагальнення у 10 класі. Тема: "Традиції та новаторські зрушення в поезії середини – другої половини ХІХ століття."

Урок 63

Тема: Складання завдань контрольної роботи у тестовому форматі. Тема контрольної роботи: Традиції та новаторські зрушення в поезії середини – другої половини ХІХ ст.

Мета: повторити тему ««Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини ХІХ ст.» (зміст вивчених творів, біографії письменників, особливості їх творчості), повторити та поглибити знання учнів про тестові формати;

розвивати усне і письмове зв’язне мовлення учнів, розширювати їх словниковий запас за рахунок нових термінів з галузі тестології, поглиблювати знання про тропи та засоби художньої виразності творів;

виховувати вміння співпрацювати, швидко реагувати на запитання, об’єктивно оцінювати свої знання, сприяти зниженню рівня тривожності щодо проходження ЗНО.

Оборудование:       підручник, тексти творів, трафарет контрольної роботи, листи оцінювання, презентація.

Тип уроку:     повторення та узагальнення вивченого.

Хід уроку

I.  Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.

Вступне слово учителя:

Зовнішнє незалежне оцінювання – це реальність нашого освітнього простору. І як процес оцінювання є для учнів значущою і стресовою ситуацією, яка потребує від них фізичних і психічних зусиль.

Саме з метою вивчення у старшокласників тривожності щодо проходження ЗНО, психологом школи проведене соціологічне опитування.

67% респондентів сприймають тестування, як можливість вступу до ВУЗу. Лише для 22% опитаних тестування – це спосіб отримати знання.

Кожен учень шукає свій індивідуальний успішний спосіб здачі ЗНО. 56% опитаних зазначили, що планують «зубрити» правильні відповіді. 50% збираються отримати високі бали, спираючись на свої знання. А 37% будуть обирати варіант відповіді, сподіваючись на «метод тику».

Чого бояться учні під час тестування?

Бояться переплутати заучені варіанти відповідей через хвилювання (78%)

У чому ж причина страху майбутніх абітурієнтів? Моє пояснення таке: людина боїться того, що не розуміє, не знає, як працює, не знає, як побудоване. Це стосується й тестів. Отже, наша задача – дізнатися про тести якнайбільше, щоб позбавитися цього страху.

Якої ж допомоги очікують учні від учителів?

Від учителів учні очікують допомоги у повторенні вивченого.

Хочу навести вам цитату з твору абітурієнта 2011 року: «Наші працівники: педагоги, директор, завуч, працюючи з нами, мають стільки проблем, що мама дорогая, але вони йдуть далі.

Отже, підемо далі.

Мета уроку

повторити тему ««Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини ХІХ ст.», поглибити знання про тестові формати;

розвивати усне і письмове зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас за рахунок нових термінів з галузі тестології, поглиблювати знання про тропи та засоби художньої виразності творів;

виховувати вміння співпрацювати, швидко реагувати на запитання, об’єктивно оцінювати свої знання, сприяти зниженню рівня тривожності щодо проходження ЗНО.

І останнє запитання: чому ми на уроці зарубіжної літератури говоримо про ЗНО?

 

II. Повторення та узагальнення вивченого шляхом складання тестового завдання.

Актуалізація опорних знань

Повторюємо інформацію про тести: Продовжте речення:

  • Варіант відповіді тесту на пошук однієї чи декількох правильних відповідей називається - ...

  • Тест, в умові якого пропонується утворити логічні пари – це …

  • Тест, умова якого передбачає встановлення правильної послідовності елементів, дій, подій, операцій тощо – це …

  • Тести, які пропонують варіанти відповідей, називаються - …

  • Тести, які не пропонують варіанти відповідей, називаються - …

  • Всі тести, які пропонуються на цій сторінці, належать до …

Учитель: Така розумова розминка допоможе нам у подальшій роботі, а далі знов цитую шедевр абітурієнта 2011 року: «Адже, коли ми думаємо, ми змушуємо працювати всі розумні органи нашого тіла».

Отже, задіємо всі розумні органи нашого тіла, щоб створити контрольну роботу.

У вас на столі трафарет контрольної. Наша задача заповнити його, використовуючи знання тестових форматів та знання з вивченої теми.

Ми скористаємося форматом контрольної, яка схвалена для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією зі світової літератури Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України.

 

  1. Складаємо тести з однією правильною відповіддю

Як ми можемо використати інформацію цього слайду для створення тестів з однією правильною відповіддю? (1-3 тести)

 

Яку інформацію ми використаємо для тестів з однією правильною відповіддю?

4. Виберіть правильне твердження

АБВГД

4. Виберіть НЕправильне твердження

АБВГД

  1. Складаємо відкриті тести (з короткою відповіддю)

Яку інформацію ми використаємо для відкритих тестів з короткою відповіддю?

5. Назвіть ознаки…

5. Дайте визначення…

5. Назвіть термін, визначенням якого є…

5. Назвіть троп, яскраво виражений у цитаті: «?»

3) Складаємо відкриті тести на відповідність

Яку інформацію ми використаємо для відкритих тестів на відповідність?

6. Встановіть відповідність між…

«Найперше – музика у слові!»                           П. Верлен

Порівняння                        «Як весла по боках розбитого човна». Ш.Бодлер

«О шостій вчора завернув…»                                  Н. А. Нєкрасов

 

4) Складаємо відкриті тести на послідовність

Яку інформацію ми використаємо для відкритих тестів на послідовність?

7. Визначте послідовність…

«Вчерашний день, часу в шестом…»

Вчерашний день, часу в шестом,
Зашел я на Сенную;
Там били женщину кнутом,
Крестьянку молодую.

Ни звука из ее груди,
Лишь бич свистал, играя…
И Музе я сказал: «Гляди!
Сестра твоя родная!»

Н. Некрасов

Перебіг подій твору

  1. Зайшов на Сінну
  2. Побачив публічну порку
  3. Пережив зміну почуттів
  4. Звернувся до Музи

 

Сюжет ліричного твору (послідовність зміни почуттів):

  1. Жалість
  2. Обурення
  3. Безпомічність
  4. Глибокий сум

 

  1. Складаємо відкриті тести з розгорнутою відповіддю

Складаємо відкриті тести з розгорнутою відповіддю

8. Завдання за вибором потребує розгорнутої відповіді.

А. Напишіть твір-мініатюру на тему: «???»

Б. Дайте розгорнуту відповідь

  • Розкрийте …

  • Поясніть, як ви розумієте вислів …

  • Визначте (спільні риси, головну думку, роль художньої деталі, персонажа, діалогів, тропів тощо)

  • «Спроектуйте» пам’ятник поету, обкладинку збірки тощо …

  • Дайте характеристику ліричного героя…

  • Прокоментуйте цитату з вірша …

     

    Отже, контрольна створена. Здайте, будь ласка, свої листи оцінювання.

     

    ІІІ. Підведення підсумків уроку.

    Рефлексія

  • Чи змінилося після цього уроку ваше ставлення до тестів та тестування?

  • Який тестовий формат для вас найскладніший?

  • Яка інформація була для вас найбільш корисною?

  • Про що ви хочете дізнатися більше?

 

IV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Завданя для всього классу.

Підготувати свій варіант контрольної роботи. Тема: «Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини ХІХ ст.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шаблон контрольної роботи

Роботу виконали: _____________________________________________________________

 

Контрольна робота № 4. Традиції та новаторські зрушення в поезії середини – другої половини ХІХ ст.

І варіант

Завдання 1–4 мають по чотири або п’ять варіантів відповідей, із яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його.

  1. < >

    (1 б.)

 

 

А

Б

В

Г

 

  1. (1 б.)

 

 

А

Б

В

Г

 

  1. (1,5 б.)

 

 

А

Б

В

Г

Д

 

У завданнях 5 – 6 запишіть відповідь словами, словосполученнями або реченнями) (1 б.)

5. Назвіть термін, визначенням якого є

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

6. У завданні 6 необхідно встановити відповідність інформації. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою. Впишіть відповіді в таблицю (2 б.)

7. Установіть відповідність між

1.

2.

3.

4.

 

А

Б

В

Г

Д

1 , 2 , 3 , 4 .

 

7. У завданні 7 необхідно встановити правильну послідовність інформації. Запишіть літери, якими позначено варіанти відповіді, у таблицю. (1,5 б.)

А

 

Б

 

В

 

Г

 

1

 

2

 

3

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 8 потребує розгорнутої відповіді (3 б.)

8. Завдання за вибором

А). Дайте розгорнуту відповідь на питання:

 

А) Розкрийте роль…

 

А) Доведіть, що…

А) Знайдіть спільне у…

 

Б). Напишіть твір-мініатюру на тему:

 

 

 

 

Категорія: Для вчителів | Додав: lenalena (19.02.2016)
Переглядів: 1132 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright Косогова Олена © 2024
uCoz